19 04 2017 pic

De lokale commissie van SGP-jongeren in Elburg/Oldebroek maakte gisteren bekend op 23 juni een borrel te gaan houden met Kees van der Staaij over de islam. Dit werd verspreid op social media waarna Tim Hofman twitterde: 'Keesie die komt grienen over Islam om af te sluiten met dat homo's niet mogen trouwen en nee ik zag ook liever geen wijve bij de partij nee.'  Dit was voor Tom de Nooijer (Voorzitter SGP-jongeren Elburg/Oldebroek) aanleiding om namens de commissie een open brief te sturen naar Tim Hofman:

Open brief aan Tim Hofman:

Ja hallo! Beste Tim,

Gisteren maakten wij bekend 23 juni een borrel te willen houden met Kees van der Staaij over de islam. Jij plaatste daar de volgende tweet over:
"Keesie die komt grienen over Islam om af te sluiten met dat HOMO'S NIET MOGEN TROUWEN EN NEE IK ZAG OOK LIEVER GEEN WIJVE BIJ DE PARTIJ NEE."

Wow, Tim. Vanwaar die reactie? Wat hebben we je als SGP misdaan? Waarom ons woorden in de mond leggen en spreken over "wijve"? Waarom geen respect voor andermans opvattingen, ook als die niet stroken met je eigen ideeën? Ik ben het immers ook niet altijd met je eens als ik je bij Spuiten en Slikken of BOOS zie, maar heb wel respect voor je.

Anyway, het lijkt me duidelijk dat je weinig met de SGP hebt. Echter, omdat de SGP de vrijheid van meningsuiting hoog heeft, zou ik je van harte willen uitnodigen om eens te komen kijken bij SGP-jongeren en om flink tegengas te geven die avond! Ook jouw mening is daar van harte welkom. Ik ga graag het gesprek met je aan!

Overigens, ons bestuurslid Maaike Wielink (ja, een vrouw) vond er het hare van.

Tom de Nooijer
Voorzitter SGP-jongeren Elburg/Oldebroek

Link: www.facebook.com/sgpjelburgoldebroek/posts/1872958546318452

Om een reactie te geven moet u ingelogd zijn op deze website.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment' target='_blank'>CComment