bo2

CDA afdeling Elburg hield afgelopen week haar ledenvergadering op een bijzondere plek. Omdat de ledenvergadering gecombineerd werd met een werkbezoek werden de leden ontvangen in het boerenbedrijf “Lage Bijssel” van de familie Bonestroo in Doornspijk . Het bestuur van het CDA had de avond als thema ‘duurzaamheid’ meegegeven.Na een inleiding van voorzitter Johan Hiddink behandelde wethouder Lyda Sneevliet het thema vanuit haar portefeuille in het College van B&W. Daarover ontstond al snel een levendige discussie. Het werd duidelijk dat bij de ontwikkeling van een duurzame samenleving ook vooral persoonlijke keuzes een rol spelen.

Gastheer Wim Bonestroo vertelde over de totstandkoming en instandhouding van zijn veehouderij met daarbij de mogelijkheden voor een duurzame bedrijfsvoering.

Bij de veehouderij behoort ook nog een “Rustpunt” en een verkooppunt van ijs (De ijsboerderij). Gelegen aan een fietsroute doen jaarlijks duizenden mensen de boerderij aan voor koffie of een ijsje. Ook worden er rondleidingen gegeven.

Het was al laat toen de rondleiding op het bedrijf was afgerond en de voorzitter deze leuke en nuttige avond kon afsluiten.

bo1

Om een reactie te geven moet u ingelogd zijn op deze website.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment' target='_blank'>CComment